INFRASAUNA

20 minút = 2,00€ na osobu

40 minút = 4,50€ na osobu

50 minút = 5,00€ na osobu

(max. 2 osoby)

Aký je rozdiel medzi saunou a infrasaunou?

Infrasauna používa infračervené žiarenie pre priame prehrievanie ľudských tkanív do hĺbky cca 4 cm. Žiarenie je nastavené čo najbližšie ľudskému žiareniu tak, aby naše telo mohlo absorbovať až 93% infračerveného žiarenia.

Sauna je závislá na nepriamom pôsobení tepla: vedenie tepla v kvapalnom a plynnom prostredí a druhá priamy kontakt medzi ohriatym plynom a pokožkou, ktoré na nás majú ozdravujúci účinok. V infrasaune menej ako 20% infračervenej energie ohrieva vzduch, čo ponecháva vyše 80% na priamy ohrev nášho tela. Preto infra sauna na báze infračerveného žiarenia prehrieva ľudské telo do väčšej hĺbky a oveľa efektívnejšie ako tradičná sauna.

Väčšina infračervenej energie je primárne spotrebovaná na priamu premenu na energiu tepelnú, zatiaľ čo u tradičnej sauny dochádza k nadmernému ohrevu vzduchu, ktorý následne povrchovo zahrieva našu pokožku. Tento zásadný rozdiel vysvetľuje mnoho výhod dosiahnuteľných iba používaním infrasáun, ktorý nie je možné dosiahnuť v tradičnej saune.
Infračervená energia produkovaná infračervenými lúčmi vylučuje z tela až 3x väčší obsah škodlivých látok v porovnaní s tradičnou saunou. Infračervené lúče pracujú s teplotou vzduchu v rozmedzí 30 - 60 ° C, zatiaľ čo tradičné sauna pracuje s teplotou v rozmedzí 90 - 105 ° C. Nižšie teploty vzduchu sú dôležité pre ľudí s vyšším kardiovaskulárnym rizikom, pretože toto riziko sa pri vysokých teplotách v tradičných saunách veľmi zvyšuje.

V infračervených kabínach, kde teploty dosahujú teploty 30 - 60 ° C je tiež oveľa príjemnejšie dýchanie, než je tomu v tradičných saunách.

Infra sauny sú jednoduchšie a príjemnejšie ako tradičné sauny. Predhriatie tradičnej sauny trvá 30 - 90 min, čo je robí málo praktickými. Predhriatie infračervenej kabíny za izbovej teploty trvá asi 5 - 10 min. Ďalšou výhodou sú obrovsky znížené prevádzkové náklady.

Správne saunovanie v infrasaune

Infračervenú terapiu najlepšie využijete, ak teplotu nastavíte na najvyššiu hodnotu. Počas celého saunovanie tak bude vaše telo využívať plný výkon infračerveného žiarenia. Ak teplotu nastavíte na nižšiu hodnotu, ohrievače sa budú priebežne vypínať a znovu zapínať, aby udržali nastavenú teplotu. Keďže priame pôsobenie infračervených lúčov má ďaleko vyššiu účinky ako pôsobenie samotnej vysokej teploty v saune, prichádzali by ste tak v niektorých intervaloch saunovanie o časť terapeutických účinkov. Teplotu vo vnútri infrasauny môžete okrem znížením nastavenej teploty tiež do istej miery regulovať pohyblivou strešnou ventiláciou alebo pootvorením dverí.

Rranná procedúra v infrasaune vám dodá potrebnú energiu na celý deň. Ak máte naopak problémy so spaním, môžete použiť infrasaunu večer. Pokojný a uvoľnený stav zaistený saunovaním Vám pomôže ľahšie a lepšie zaspať. Pri saunovaní v infrasaune je najlepšia poloha v sede a nie poležiačky. Ohrievač ŠÚ totiž umiestnené tak, aby najviac úžitku zo žiarenia poskytla osobe sediacej vo vzpriamenej polohy s chodidlami na úrovni lavice. Nie je dôležité, aká teplota je vo vnútri infrasauny, keď do nej vstúpite. Výrazné potenie totiž nastáva až cca po 15 minútach. Z tohto dôvodu nie je nutné čakať, až sa infrasauna naplno rozohreje. Najlepším riešením je vstúpiť do nej pri jej zapnutí a zahrievať sa spoločne so saunou. Po dokončení saunovania nie je ideálne sa okamžite sprchovať. Vaše telo sa totiž počas saunovania zahrialo, bude sa aj naďalej po určitú dobu potiť aj po vypnutí výhrevných jednotiek, dokonca aj po opustení infrasauny. Posaďte sa v infrasaune s otvorenými dverami a nechajte vaše telo potiť, zatiaľ čo sa bude ochladzovať. Akonáhle sa budete cítiť dostatočne príjemne, dajte si vlažnou (nie studenú) sprchu pre úplné opláchnutie potu z vášho tela. Po použití infrasauny sa neodporúča používať mydlo, sprchové gély a nie iné prípravky, pretože vaše póry budú otvorené a tieto látky by ich mohli zaniesť. Po saunovaní je dôležité doplniť tekutiny stratené počas saunovania. Ideálnym nápojom je čistá voda, ktorá nevráti telu späť kalórie spálené počas saunovania. Nepoužívajte infrasaunu bezprostredne po namáhavom cvičení. Počkajte aspoň 15 minút,aby sa vaše telo ochladilo

INFRASAUNA a jej učinky

• Pri použití infra sauny dýchate chladný vzduch, ale pritom cítite teplo.
• Ak si neželáte spotiť sa, môžu byť dvere otvorené.
• Doba pobytu v infrasaune je závislá od Vašich pocitov, bežne sa odporúča cca 20-40 min pri teplotách 50-60 ° C.
• Použitie infrasauny je vhodné pri prevencii, liečbe a rehabilitácii.
• Infrasaunu môžu používať pri nižšej teplote aj ľudia so zdravotnými problémami, ako sú kardiaci alebo astmatici.
• Napomáha pri liečbe reumatizmu, artritíde, akné, insomnia, ochorenia uší, bolesti v krku, ekzémov.
• Zlepšuje prekrvenie kože, čo je podmienku pre jej vzhľad.
• Čistí kožu do hĺbky, odstraňuje z nej nečistoty a odumreté kožné bunky, čím ju zanecháva mäkkú a hebkú.
• Zlepšuje elasticitu a napätie kože.
• Pomáha hojiť otvorené rany, zmenšuje jazvy.
• Prehrieva tkanivo do hĺbky, tým pomáha k odstráneniu celulitídy.
• Používanie infračervenej kabíny urýchľuje akýkoľvek program proti celulitíde.